Minden vállalkozásnak van saját alapanyag, segédanyag, készáru,
szerszám, irat mennyisége és kereskedelmi vagy gyártási
tevékenységhez kapcsolódó egyéb tárolási feladata.
Ezek a feladatok egyre nagyobb alapterületi igénnyel jelentkeznek
vagy jelentős beruházási igénnyel többszintű, tehát fölfelé
terjeszkedő és ehhez szükséges polcrendszer és komissiózó
targonca beszerzéssel. Ez egyre nagyobb kihívás és a későbbiek
folyamán egyre nagyobb terhet jelentenek a vállalkozásoknak.
Ezek a vállalkozások jelenleg is sok helyen őrzik az anyagokat,
eszközöket, például csarnokok, üzemek vagy telephelyek nyílt
területein, őrzik irataikat az irodai szekrényekben, sarkokban. Ez
azontúl, hogy nem felel meg a vagyonvédelmi és sokszor tűzvédelmi
szempontoknak, hisz akár szabadon hozzáférhetnek a munkatársak
vagy a területre érkezők, de balesetveszélyes és szabálytalan
is ez a tárolás.
Az iratoknál pedig az adatvédelem, a személyi adatok és üzleti
titok védelme sérülhet igen könnyen, akár egy rosszindulatú,
távozni készülő munkatárs által is.
A vállalkozások kezdik felismerni, hogy a tárolás és ennek
adminisztrációja is egy szakma és jobb, ha mindenki a saját
szakmájára, bevételszerző tevékenységére tud koncentrálni.
Ezáltal is könnyebb megelőzni a más területeken előforduló
károkat, költségeket.
A kiszervezés "outsource"
tevékenység nemcsak divatos, de költséghatékony is.
A tárolás, raktározás, mint szakterület pedig megfelelő
technikai és oktatott humán erőforrás segítségével akár
rövid, akár hosszú távon képes más vállalkozások hatékony
kiszolgálására.
A raktározás során az egyes tételek elkülönített, biztonságos
és pontosan adminisztrált bevételezése és kiadása sokszor nem
oldható meg az adott cég területén, raktárában, üzemében. A
sokszor értékes üzemi vagy irodai területek termelés helyett
tárolási felhasználása gazdaságtalan. Ráadásul biztosra
vehető, hogy a tárolásra fordított terület folyamatosan bővül.
Helyhiány, eltulajdonítás is előfordulhat, illetve keresni kell a
szükséges anyagot.
Megfelelő képzettségű munkatársak
alkalmazása szükséges, ami egyre nehezebb humánpolitikai feladat,
főként azon vállalkozásoknál, ahol a méret még nem biztosítja
az önálló humánpolitikai egység működtetését vagy még a
kiszervezett fejvadászt sem engedheti meg magának.
A tárolás ezzel szemben kötelező elem, iratok esetében viszont
törvényi előírás is.
Magyarul megkerülhetetlen feladat.
Szövetkezetünk „Hangyaboy” szolgáltatása ezt a terhet
tudja levenni a vállalkozásokról, mivel olyan adminisztrációt,
tárolási és kezelési folyamatot alakítunk ki, amely nemcsak a
napi feladatokat garantálja, de biztosítja a gyors hozzáférést,
leltározást és biztonságos tárolást.